Obiecywałem sobie i nie tylko, że temat będzie. Ponieważ temat w swoim zakresie mały nie jest, odpychałem go i odpychałem i .... no ale nadszedł czas aby zastanowić się co założę u siebie? Nawinięte 17 tysięcy i choć opony wyglądają dobrze, to może się okazać, że utracą właściwości nagle i nieprzewidywalnie w jakiejś odległej trasie, a taką niejedną mamy zamiar w tym roku pokonać. Do tego dojdą zapewne wysokie temperatury i lepszy jakościowo asfalt poza granicami Polski.
No więc nadszedł czas zmierzenia się z tematem. O ile w oponiarstwie samochodowym w miarę łatwo się poruszać, ilość wiedzy i portali jest wystarczająca do wyrobienia sobie opinii, o tyle opony motocyklowe choć nie po macoszemu to na pewno w niewielkim stopniu. Sprawę komplikuje też rozmiar opon do Wiesi, a co za tym idzie zmniejsza się pula do wybrania.
Pozostaje też kwestia "klasyczności" danych opon i ich wygląd w ogólnym charakterze W800(czy W650). Do tej pory byłem zdecydowany na zakup tych samych opon w które seryjnie obuty jest W800, ale wraz z poszerzaniem swojej wiedzy na temat dostępnej na rynku oferty zacząłem się zastanawiać. Oczywiście każdy z Was wybierze to co mu się spodoba, ale postaram się przybliżyć to co można założyć na nasze koła, skupiając się na cenie, opiniach użytkowników i "wizualności".
1. Bridgestone BATTLAXBT-45
Co mówi producent: Opona o sportowym charakterze, nowoczesnej konstrukcji i sporej żywotności.
Jak oceniają ją użytkownicy: Można powiedzieć bardzo dobrze, co ciekawe jedynie na "sportach" nie za bardzo. Ale ... jest to opona szosowo-turystyczna, więc temu się nie dziwię.
Klasyczność : nie ma takich cech, choć na szprychach nie wyglądają źle :)
Cena i dostępność: Komplet powinien się zmieścić w 900 zł. jeśli chodzi o dostępność nie ma problemu.
2. MICHELIN Pilot Activ
Co mówi producent: Opona MICHELIN Pilot Activ jest znakomitym wyborem dla motocykli takich
jak Suzuki GS500, Kawasaki ER-5, Honda CB500 czy Yamaha Diversion.
Gwarantuje osiągi i dłuższą trwałość w atrakcyjnej cenie Producent zaznacza, że zużyta opona nie traci na właściwościach.
Jak
oceniają ją użytkownicy: Bardzo pozytywny odbiór opony z uwzględnieniem jej "długowieczności" i utrzymania właściwości. Przeloty w okolicach 20 tysięcy są normą.
Klasyczność : Mimo, że nie są klasyczne w czystej formie na T100 wyglądają dobrze:)
Cena i dostępność: Komplet powinien się zmieścić w 800 zł. jeśli chodzi o dostępność nie ma problemu.
3. Pirelli Sport Demon
Co mówi producent: Zrównoważone i progresywne osiągi we wszystkich warunkach drogowych, dzięki wielo-promieniowemu profilowi. Wysoka przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz doskonałe przebiegi.
Bezpieczna i pewna opna we wszystkich drogowych sytuacjach, ze
szczególnie korzystną relacją jakości do ceny zakupu. Opona do
wszystkich modele motocykli sportowo-turystycznych.
Jak
oceniają ją użytkownicy: Bardzo wysoko oceniane, szczególnie przez użytkowników lekkich nakedów. Dobre prowadzenie na suchym i mokrym. Mimo nazwy sport, typowo turystyczne do średnich przebiegów, ale ze sportowym zacięciem.
Klasyczność : Ja nie widzę, ale skoro zakładają je do Continental GT to chyba są :) (zdjęcie)
Cena i dostępność: Komplet powinien się zmieścić w 950 zł. jeśli chodzi o dostępność nie ma problemu.
4. Metzeler Lasertec
Co mówi producent: Najnowsze materiały i technologia mieszanki
zastosowane do produkcji klasycznego wzoru bieżnika w celu udoskonalenia
osiągów twojego motocykla.
Nowa wysoko krzemowa mieszanka wpływa na poprawę przyczepności na
suchych i mokrych nawierzchniach, udoskonalając jednocześnie
prowadzenie.
Szkielet opony typu „Sport Touring” zaprojektowany z lżejszym, bardziej
odpornym włóknem poliestrowym dającym większy kontrolę oraz poprawia
prowadzenie.
Projekt „klasycznego” wzoru bieżnika zapewnia efektywne odprowadzanie
wody, co wpływa na bezpieczną jazdę oraz równomierne zużycie plus
dłuższe przebiegi. .
Jak
oceniają ją użytkownicy: Bardzo wysoko oceniane, do motocykli klasycznych i z niższym indeksem prędkości. Fajna do turystyki z możliwością dużych przebiegów.
Klasyczność : Chyba jest o czym świadczy zakładanie na nowe MG V7 (zdjęcie)
Cena i dostępność: Drogie około 1000 zł. jeśli chodzi o dostępność nie ma problemu.
5. Dunlop TT 100
Zdjęcie sobie odpuszczę, opinie też, każdy z nas je zna :) Co do ceny drogo, z dostępnością tez w PL nie najlepiej, ale moim zdaniem warto. Wiem jak się na nich W prowadzi, poznałem granice i nadal to numer jeden, przede wszystkim ze względu na wygląd.
Są prawdopodobnie inne opony, które pasują do naszych maszyn, ale jak czytam jakie to wynalazki, albo wymiary dopasowywane do W to nie chcę o nich pisać, aby nie zasugerować niewłaściwego rozwiązania. Tak jak pisałem, wybór należy da Was, ja go muszę podjąć niebawem :)
LWG
Zmienilem oponki na Bridgestone i moge tylko polecic. Swietnie sie trzymja w zakretach.
OdpowiedzUsuń