W
1960 roku Kawasaki nabyło udziały w firmie Meguro, firma ta miała
licencję na produkcję kopii BSA A7 o pojemności 500 cc (A7 był pierwszym dwucylindrowcem BSA). Meguro w latach powojennych był
największym producentem motocykli w Japonii. Niestety w latach
50-siątych firma zaczęła podupadać a inwestycja Kawasaki pozwoliła na
uruchomienie własnej kopii A7 ale już z literką K w nazwie.
Kawasaki
pozostało wierne tradycji i nadal wykorzystywało silniki dwucylindrowe,
rzędowe z wykorbieniem 360 stopni. W 1963 roku Kawasaki przejął
całkowicie udziały w Meguro. W 1965 roku wprowadził serię K2 ze
zmienionymi łożyskami wału korbowego oraz większą pompą oleju, oba te
zabiegi miały rozwiązać problem ze smarowaniem silnika. Zmieniono także
tylną część ramy oraz zbiornik paliwa. Wszystkie te zabiegi jeszcze
bardziej zbliżyły wygląd K2 do swojego oryginału.
W
1967 roku Kawasaki powiększa pojemność do 625 cc i zabieg ten
rozpoczyna historię serii W. Pierwszy motocykl tej serii to Kawasaki W1.
Stylistycznie Kawasaki podporządkowuje się rynkom eksportowym, dodaje
elegancki zbiornik oraz sportowe błotniki. Serię W zaczęto określać jako
kopię BSA A10. Nie była to prawda, firmy poszły w innych kierunkach,
A10 miał większą średnicę cylindra i krótszy skok tłoka. Silniki
Kawasaki dawały lepsze przyspieszenie i miały możliwość osiągania
większej ilości obrotów na minutę oraz inny charakter pracy silnika.
Mimo wchodzenia na rynki większych i wielocylindrowych silników w takich
modelach jak BSA Rocet 3 czy Kawasaki Mach III, które były szybsze i
miały lepiej „wyważone” silniki Kawasaki w 1968 roku wprowadza zmieniony
model W2 Commander, oraz w 1972 roku model W3. Produkcja serii W kończy
się w 1975 roku
Odrodzenie
serii W zaczyna się w 1999 roku. Powstaję model W 650 który ma 676 cc,
wałek rozrządu w głowicy, wykorbienie 360 stopni i nazwa rozpoczyna się
na W. Kawasaki wraca do korzeni.
Więcej o W 650 niebawem ….
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz